Vezetői feladatok tréningsorozat
A képzés célja:
A vezetők legnagyobb nehézsége, hogy leterheltségük mellett megfelelő időt tudjanak szentelni saját fejlődésüknek. A Vezetői feladatok tréningsorozat azon vezetőknek javasolt, akiknek képesek önállóan a (házi)feladatok elvégzésére, és nem igénylenek erőteljes tréneri kontrollt. A gyakorlati példák bemutatása és szerepjátékok után a tanultak gyakorlatba történő átültetése egyénileg történik. A tréningeken nemcsak személyesen, hanem interneten keresztül (pl.: Zoom, Lync
alkalmazások segítségével) is részt lehet venni, így a résztvevőknek nem kell a munkakörnyezetükből kiszakadniuk.
A képzés időtartama: 26 x 2 óra
A képzés tematikája:
I. Vezetői gondolkodás (vezetői énkép, SWOT elemzés, önbecsülés, példakép funkció, integritás, értéknyújtás)
II. Vezetői feladatok – Tervezés (célok megfogalmazása, prioritások felállítása, KPI, üzleti tervezés)
III. Vezetői feladatok – Szervezés (munkavégzéshez szükséges feltételek, időbeosztás, delegálás, megbeszélések, megbeszélések vs. chat, email)
IV. Vezetői feladatok – Kontroll (a heti kontroll megbeszélés 8 lépése, a vezető eszközei a kontrollban)
V. Vezetői kommunikáció – diplomatikus, megfontolt kommunikáció – asszertivítás és konfliktushelyzetek kezelése
VI. Szituáció alapú vezetés I – Tudás és hozzáállás szintek összeegyeztetése az alkalmazott vezetői stílussal
VII. Szituáció alapú II. – Tudás és hozzáállás szintek összeegyeztetése az alkalmazott vezetői stílussal
VIII. Tanulj meg tanítani – az információátadás és tanulás fajtái – tapasztalati, gyakorlati tanulás
IX. Motiváció (munkatársak motiválása a saját nyomógombjaiknak megfelelően – motivációs rangsor, elismerések 5 fajtája)
X. Csapatépítés – bizalom építés, Maslow piramis, valahova tartozás – ügy kialakítása
XI. Döntéshozatal – döntéshozatali mátrix, döntéshozatali fa
XII. Nevelj vezetőket! – fejlesztési formák, gondolkodásmód kialakítása a munkatársban, vezetői eszköztár
XIII. Befolyásolási technikák – motívumpont elmélet
XIV. Következetesség a vezetésben (kivételkezelés, kivételek következménye kicsi és nagy szervezetben, mit követeljünk meg a munkatársaktól az egységes kommunikáció és együttműködés érdekében)
XV. Érzelmek kezelése – vezetőként saját és munkatársak érzelmeinek kezelése, mikor kell gondoskodni és mikor kell elengedni a mentoráltat, drámaháromszög
XVI. Coaching szemléletű vezetés
XVII. Személyiségkarakterek (Enneagram) – személyiségek mögött meghúzódó a túlélési technikák, azok adaptálása a mindennapokban – tovább fejlődési lehetőségek
XVIII. Vezetői szokások és önfegyelem
XIX. Szervezet és hálózatfejlesztés – vezető hatása a szervezeti kultúrára, a szervezeti kultúra fejlesztése
XX. Stratégiai gondolkodás – a ma hatása a holnapra és a holnaputánra
XXI. Problémamegoldás és döntéshozatal – gyökérokok megtalálása, döntéshozatali mátrix
XXII. Konfliktusok kezelése a szervezeti egységen belül
XXIII. Passzivitás, kiégés kezelése – a kiégés felismerése, visszafordítása
XXIV. Projektmenedzsment – projektszervezet működtetése – tervezéstől a megvalósításig
XXV. Business Model Canvas
XXVI. Stratégiai tervezés – 3-5 éves terv elkészítése