Szükséglet alapú értékesítési tréning
A képzés célja:
Ügyfélszükségletek felmérése és kiszolgálása „pull” technikával. Az értékesítő saját maga megfelelő pozícionálása révén eléri, hogy egyenrangú partnerként kezelje tárgyalófele. Megfelelő kérdezéstechnika segítségével felméri az ügyfél valós igényeit, az „aknakifejezések” segítségével megelőzi a kifogásokat, és sikeresen zárja a beszélgetést. A technika lényegi eleme, hogy a kifogások megelőzésére összpontosít, így elkerülhető, hogy folyamatosan kifogásokat kelljen kezelnie az értékesítőnek.
A képzés időtartama: 24 óra
A képzés tematikája:
I. Ügyfélmegközelítés az értékesítésben
a. Gyógyszerész
b. Doktor
c. Személyes kapcsolat kialakítása
II. Bizalmi híd kialakítása
a. Jégtörő
b. Cég pozícionálása
c. Értékesítő pozícionálása
d. Ajánláskérés
III. Érzelmi formatálás
a. Szükségletek felmérése, meghatározása
b. Kérdezéstechnika
c. Mélyre ásás technikája
d. „Aknakifejezések”
IV. Megoldásprezentáció
a. Logikus megoldások érzelmi köntösbe bújtatva
b. Zárás
c. Szerződéskötési metódusok